tisdag 15 november 2011

Nasi Goreng

Jag har bara precis fått tillgång till ett kök igen och har självklart börjat baka direkt. Tyvärr så har jag inte hunnit fotografera grejerna innan de slunkit ner i magen eller åkt iväg. Förhoppningsvis blir det förbättring med det snart.. 
Tänkte i alla fall slänga upp ett riktigt gott tips på en maträtt som jag åt idag. Snabbt, lätt och gott. Kan det bli bättre? 



4 port. cous cous (elr ris)
1 gul lök
1 zucchini
1 röd paprika
1 burk minimajs
2 msk olja
200 g rökt skinka


tillbehör:
mango chutney elr. soya


Koka cous cous. Skär grönsakerna i bitar och häll i en stekpanna med olja. Lägg i cous cous. Stek tills grönsakerna blir lite mjuka. Ta av från plattan. Skär skinkan i bitar och rör i. Serveras med mango chutney, soya eller annan favorit.

2 kommentarer:

  1. Hej,


    Jag skulle vilja komma i kontakt med dig gällande en förfrågan. Har du en mailadress dit jag kan höra av mig?


    Hälsningar,


    Helena Lindblad

    SvaraRadera